دکتر حسن عباسی
Visits Count ۶۰۹دکترین فاطمی برای نجات از آتش جامعه مدنی و رسیدن به جامعه مهدوی
۱
۲
۳
سنت حسنه فاطمی
در ساخت سیاست جامعه جنسیت ها و تفاوت های و توانایی آن ها بسیار مهم است. هر جنسی نیاز ها خواست ها و توانایی های متفاوتی دارد. هر انسانی حقی دارد . تکلیفی دارد که به اندازه توانایی هایش است و تشرفی دارد.
رابطه ی بین این جنسیت ها از نوع کشش های عاطفی و غریزی. است . در تفکر جامعه غربی تنها چیزی که مطرح است کشش همراه با سود انگاری است. سیاست های جامعه از روی سیاست ها و روابط بین جنسیت ها تغریف می شود.
وقتی رابطه ها سیال است انس مطرح نیست. فقط رفع نیاز زود گذر و سود مادی بیشتر مطرح است.
چهار نوع تفکر داریم در روابط بین زن و مرد. گروه اول معتقد است مردان جهان گیرند و زنان مرد گیر.
گروه دوم برعکس این را معتقدند. گروه سوم که گروه فمنیست ها هستند معتقدند هر دو به دنبال تصرف جهان هستند و با یکدیگر در رقابتند.
گروه پست مدرن معتقد است زن و مرد به دنبال تصرف همدیگر هستند و کاری با قدرت ندارند.
در مورد زنان همیشه دو دیدگاه مطرح بوده. یا زن آزاد و پیشرفته و شاغل و آزادی جنسی دارد یا خانه دار و تو سری خور همیشه در اختیار یک نفر خواهد بود.
اما از نظر دینی ۴ زن وجود دارد. در چهارچوب خدا محور یا انسان محور هر کدام ممکن است زن پیشرفته باشد و یا تو سری خور و عقب مانده.
به طور کلی آسیب پذیری زنان بسیار بیشتر از مردان است. در هر ۸ مرحله زندگی.
در مرحله جنینی اگه بدانند دختر است سقط می شود.
در نوزادی زنده به گور میشوند یا فروخته یا سر راه می گذارند.
در کودکی بالاترین میزان تعرضات و تجاوزات به دختران است. و حجم بالای قاچاق دختران.
در نوجوانی و جوانی بین ۱۷ تا ۳۲ بالاترین بحران هویتی را دارد تا مورد مقبول واقع شود. همسر پیدا کند و …حجم گسترده لوازم آرایشی و …
۳۲ تا ۵۰ اگر سرپناهی داشته باشد که هیچ و گرنه چاره ای ندارد. در پیری و کهنسالی هم که خانه سالمندان
در حمله به کشور ها هم که زنان اولین قربانیان هستند. میزان کشتار و تجاوزات و فرزندان نامشروع . در جنگ بوسنی و ویتنام نه تاریخ خیلی گذشته.
سالانه فقط ۱۲۰ هزار زن و دختر از اروپای شرقی به غربی قاچاق می شود.
بودجه سالانه ی خود را بر اساس درآمد های آن تنظیم می کنند. و روی آن حساب می کنند.
زمان جنگ سرد بالاترین درآمد از قاچاق اسلحه مواد و زن بود الان برعکس شده.
تنها راه نجات بشریت توسل به حضرت زهرا است که از آتش بریده شده است .
مهم ترین نظام در جامعه خانواده است و ستون خانواده زن می باشد.
نظریه آلوین تافلر در مورد خانواده ها.
موج اول خانواده های قبیله ای که ۳۰۰۰ سال قدمت داشتند و همه کنار هم زندگی می کردند.
موج دوم خانواده های هسته ای که ۳۰۰ سال قدمت داشتند و پدر و مادر و یکی دو تا فرزند وجود داشتند.
موج سوم خانواده های پست مدرن که تک والدینی بودند.
موج چهارم خانواده های هم جنس گرا .
فرزند آوری را تلاش می کنند از دوش زن بردارند و بچه ها را در لوله های آزمایش به دنیا بیاورند.
ازدواج و خانواده یعنی ایثار و ایثار مفهوم گم شده در غرب است . اگر کسی ایثار کند به او جایزه می دهند و تشویق می کنند.
زن هم مایه اصلاح جامعه است هم مایه فساد جامعه. امریکا به دنبال تربیت زنان و دختران در جوامع است. و این کار را در افغانستان و عراق به دست گرفته بعد از اشغال.
حضرت زهرا به شدت زمان آگاه بود و سعی در آگاهی زنان و جامعه خود داشت .اهل ایثار بود. به فکر دیگران بود حتی در دعا کردن. در جامعه حضور داشت. بصیر بود. ازدواج ساده را مطرح کردند.
هیزم های آتش امروزی عبارتند از .
پشت به خدا کردن و خود پرستی. تفرد و گوشه نشینی. تنهایی همسایه خود کشی است. انسان غربی همه چیز را برای خود می خواهد حتی خدا و دین را. ما نمی توانیم تفرد غربی را درک کنیم.
انسان مسلمان ارزش محور است اما انسان غربی سود انگار .
جامعه مدنی به دنبال واقعیات است اما جامعه مهدوی به دنبال حقیقت .
غرایض عینی و زود گذر محور جامعه مدنی است.
زنده بودن زن در غرب به این است که وقتی در جامعه قدم می زند هنوز به. او متلک می اندازند یا نه. و اینکه به صورت رایگان به نایت کلاب ها راه می دهند یا نه.
در جامعه مدنی اصالت با رفاه است. فرزند دار شدن مخالف رفاه است. وقتی جامعه به خاطر عروسک باربی و شخصیت های کارتونی همه تلاش می کنند مثل باربی بشوند و مشکلات سو هاضمه می گیرند. و دنبال بچه دار شدن نیستند. برای تشویق مردم به فرزند آوری هم عروسک باربی را حامله می کنند.
روابط زن و مرد در جامعه مهدوی عاطفی و روحی است نه لذت زودگذر و سود انگارانه.
در جامعه مدنی هیچ چیز مقدسی بر تافته نمی شود تا مبادا نشود نقدش کرد و به استبداد تبدیل شود. انسان جامعه مدنی نگاه صرفا طبیعی دارد. اما جامعه مدنی انسانی تربیت می کند که نگاه ماورا الطبیعی دارد. در جامعه مدنی انسان علم گرا است اما در جامعه مهدوی انسان الهام گرا و در کنار آن علم گراست.
در جامعه مدنی سعی می کنند قوه عاطفه را از زن بگیرند. اما واقعیت این است که هیچ زن فیلسوفی وجود ندارد. چون عاطفه بر قوه منطق آن می چربد. و این توهین نیست. نقطه قوت زن است.
جامعه مهدوی عفت محور است در مقابل لذت محوری جامعه مدنی. حقیقت محوری در مقابل قدرت محوری .
مال مندی در برابر ناموس مندی. وزن انسان مهدوی شناخت حق و خدا و جهت و ارتباط با آن است. قدرت زن در جامعه مدنی میزان قدرتش در تسخیر مردان است. اگر زیبا نبود به دنبال علم برود مگر نه نیازی نیست.