دکتر حسن عباسی
Visits Count ۶۲۰جلسه ۵۴ کلبه کرامت دکتر عباسی با موضوع جامعه سازی ملکی و لزوم تحقق کاداسر در کشور
۱
جلسه ۵۴
جامعه سازی ملکی
در معامله با خدا نفس و جان دو عنصری است که خداوند از انسان می خرد. و نفس در این میان عزیزترین دارایی انسان است که باید آن را بپروراند و به خدا عرضه کند.
گذشته از نفس مال و ثروت نیز مورد معامله قرار میگرد. گزاره ای وجود دارد که برای به دست آوردن ثروت اول ببینید ثروت و پول در دست کیست و سپس نقشه ای برای گرفتن پول از آن حوزه طرح ریزی کنید.
در این راستا ثروت و پول در ۸ حوزه تعریف می شود که عبارتند از :
۱- ثروت نزد خدا. مطلق ثروت نزد خداست و بعضی ها برای به دست آوردن ثروت مستقیم از خدا آن را طلب می کنند.
۲- ثروت نزد مردم عادی. مقداری از نقدینگی و ثروت در دست عامه مردم وجود دارد.
۳- ثروت نزد مردم سرمایه دار. ثروتمندان جهان دارای این نوع ثروت ها هستند.
۴- حوزه وقف و خیریه. در تمام جهان چه جهان غرب و چه دینی خیره ها و حوزه وقف وجود دارد و ثروت هنگفتی ممکن است در این حوزه وجود داشته باشد.
۵- ثروت های زیر خاکی. از جمله دفینه هایی که از گذشته ها باقی مانده است.
۶- بانک ها و موسسات مالی.
۷- حکومت . ثروت هایی که حکومت ها و دولت ها از دارایی مردم دارند.
۸- دشمن. ثروتی که در دست دشمن است
حال تصور کنید تمام این انواع ثروت را به صورت پول درآمده و در یک مرکز به نام بانک تجمیع شود. و خود پول نیز به صورت دیجیتال باشد. در این صورت به خاطر سیال بودن ماهیت پول و مجازی بودن آن . افرادی تمام قدرت را می توانند در اختیار داشته باشند و زندگی مردم و کشور ها را از پس پرده در دست بگیرند.
کلبه کرامت در مقابل کلبه دیجیتال است. کلبه دیجتال ماهیتی در بستر فضای مجازی دارد و یا بر پایه پول دیجیتال است. در حال که کلبه کرامت بر بستر زمین و ملک تعریف می شود و ماهیتی حقیقی دارد.
در ایران برای هر نفر تقریبا ۲.۳ هکتار زمین وجود دارد. دو هکتار از این مقدار را در دست عرصه عمومی است و حکومت هاست تا در آن ها دخل و تصرف کند . اما ۳۰۰۰ متر دیگر باید کد بدی شده و پلاک گذاری شوند و در اختیار مردم قرار بگیرند. تا جامعه بر اساس زمین که واقعیت دارد شکل بگیرد. نه بر اساس پولی که سیال است و یک شبه می تواند نابود شود.
عدالت ملکی بسیار مهم تر از عدالت اجتماعی است و ظرف آن است.
کارآمدی ملک سلیمان یکی از علت هایش همین بحث کد گذاری زمین ها بوده است و یهود از آن زمان در این امر بسیار تخصص پیدا کرده است. ملک مهدوی نیز اگر قرار است محقق شود باید این مهم تحقق یابد.
در این زمینه برای تعریف دکترینولوژی ملکیت - مالکیت - نفس - مفازات و بیع باید هر کدام از این مفاهیم را در ۲۴ سطر دکترینولوژی ضرب کنیم.
در نهایت برای شرعی سازی این موارد باید هر کدام از این ها را در ۵ لایه واجب مستحب مباح مکروه و حرام ضرب کرد.