دکتر حسن عباسی
Visits Count ۲۴۱جلسه ۷۲ کلبه کرامت دکتر عباسی در مورد جامعه امنیتی
۱
۲

۳

۴

جلسه ۷۲ کلبه کرامت
جامعه امنیتی ۱
همان طور که گفتیم امنیت به معنی توازن بین تهدید در بیرون و آسیب در درون است. مخاطرات امنیتی یا درونی است مانند بیماری های درون مانند سرطان، یا مخاطرات خارجی است و یا مخاطرات بدون مرز است مانند شک و سایر موارد فکری.
در جامعه ارگانیکی امنیت داخلی با پلیس است. که در آمریکا لفظ sherif را برای پلیس در نظر گرفته اند. که از ادبیات عربی - فارسی گرفته شده است. به معنی فرد شریفی که مشکلات افراد را در سطح خرد حل می کند. (اگر آنان را نکشد.)
در امنیت خارجی امنیت با ارتش هاست. حوزه کاری ارتش ها محیطی تعریف می شود. یعنی کشور هایی که مرز های زمینی دریایی و هوایی داشته باشد این حوزه ها در ارتش تعریف شده است. نیروی زمینی هوایی و دریایی.
مشکل این است که پلیس نگهبان جسد تمدن است. یعنی پس از اینکه فردی کشته شد پلیس حاضر می شود. پلیس مواظب مسائل مادی است. جسدبان. مرز بان. و … اما همان طور که گفتیم آنچه در جامعه ارزش دارد و قابل خرید و فروش است نفس و مال است. ما نگهبانی و پلیسی برای نفس نداریم. یعنی عزت بان شرف بان غیرت بان عفت بان ندارید.
ما باید از ساختار ارگانیکی اینگونه فاصله بگیریم. هم اکنون نیروهای نظامی در حوزه ی اینترنت تعریف می شوند و به جای افرادی با جثه های بزرگ و ورزیده افراد نحیف و عینکی وجود دارند که در حوزه امنیت مجازی فعالیت می کنند.
در این زمینه سه مرحله وجود دارد از آحاد مردم قشری بسیج می شوند و سازماندهی می شوند. سپس از این بسیج گروهی آموزش داده می شود و مسلح می شوند و نیروی امنیتی شکل میگیرد.
استراتژی آمریکا برای نابودی این نیروی جهادی و بسیج برعکس این روند است و DDR نام دارد که استراتژی آن ها در افغانستان است. به این منوال که اول اسلحه این ها را میگیرند. سپس از حالت سازماندهی آن ها را خارج می کنند و در نهایت آن ها را در جامعه توزیع می کنند و برای هر کسی کار و مسئولیتی در نظر میگیرند. به این ترتیب نیروی جهادی در جامعه حل می شود همان طور که از جامعه شکل گرفته بود.
تفکر اسلامی این است که جهاد برای تمام افراد جامعه است.نه تنها جهاد نظامی بلکه جهاد در تمام زمینه ها. در جامعه مدرن مسئله جهاد از عموم مردم گرفته شده است و با پرداخت هزینه های مالیاتی به قشر خاصی سپرده است. اگر این روش درست باشد می توانیم گروهی هم برای اقامه نماز و گرفتن روزه و برگذاری حج تعیین کنیم و تمام فروع دین این گونه سکولار میشود.
مهم ترین فروع دین در عصر کنونی جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری است. نماز خوان و روزه گیر و حج در کشور های مسلمان بسیاری است. اما خوارترین امت ها هستند . بدون این فروع نماز و روزه و حج ارزشی ندارد . همان طور که ۳۰۰۰ نفر رزمنده های حزب الله از میلیون ها سرباز کشور های مسلمان بی خاصیت بهتر است.
دکترین امنیت در جامعه بیولوژیکی بر اساس امنیت بدن است. همان طور که گلبول های سفید از درون استخوان ها تولید می شوند و در نقاط مشخصی تربیت می شوند و سپس برای حفظ امنیت در سراسر کشور پخش می شوند. در نتیجه در جامعه هم نیروی امنیتی باید از پایین ترین قشر و هرم جامعه جمع آوری شوند آموزش داده شوند و به کار گرفته شوند.
در این جلسه در مورد قانونی که در مورد تعدد زوجات تصویب شده بود صحبت می شود. هیچ گاه افرادی که برای قوانین اسلام گریبان می درند در مورد سفر های افراد جامعه به آنتالیا و پاتایا برای فشاد و فحشا هیچ صحبتی نمی کنند. فساد مشکلی ندارد و با هر کسی رابطه داشتن اشکالی ندارد . اما تعدد زوجات قانون مند و کنترل شده ایراد دارد. این افراد فاسد اصلا به قانون توجهی ندارند کار خودشان را می کنند. چرا هیچ کدام از افراد بزرگ دین تعدد زوجات نکردند. مانند مراجع تقلید و امام و … در مورد پیامبر خدا باید بررسی های جامعه شناسی کرد. پیامبر در دوران جوانی تنها یک همسر داشت که حضرت خدیجه بود. ازدواج های ایشان پس از فوت حضرت خدیجه مصلحت های اجتماعی بود . تا جایی که خداوند دستور می فرستند که دیگر اجازه ازدواج نداری تا مردم دست از فشار بر پیامبر بردارند.